DomácePop/Rock

Nový klip Jany Krištof Lehotskej vznikol spoluprácou s výnimočnými Slovákmi, pracujúcimi pre najväčšie svetové filmové štúdiá!

By in Pop/Rock, Domáce

Nový klip Jany Krištof Lehotskej vznikol spoluprácou s výnimočnými Slovákmi, pracujúcimi pre najväčšie svetové filmové štúdiá!

  • Pop/Rock
  • Domáce

Pieseň „Pokým je čas“ bola napísaná už koncom roka 2019. Jana so svojou kapelou ju hrávala len na živých koncertoch, kde ako ona vraví „si musela sadnúť“. „Finálnu podobu piesne nám pomohli dotvoriť práve ľudia na našich koncertoch. Sledovali sme, aké sú reakcie a ohlasy po odohratí a podľa toho sme jemne dolaďovali skladbu až do dnešnej finálnej podoby“. Pesnička si na svoje oficiálne vydanie musela počkať až na druhý album s názvom „Dotyky slov“, kde vyšla ako súčasť albumu na CD a rovnako aj na všetkých digitálnych streamovacích platformách.

Tak ako si pesnička počkala na svoj finálny aranž a zvuk, musela si počkať aj na svoj klip. „Vedeli sme, že táto pieseň je trochu iná ako všetky naše doterajšie“, hovorí Jana „a preto sme chceli aj klip urobiť inak, než sme robili doteraz.“ S námetom prišiel Peter Dechet, gitarista a manažér Janky. „Pieseň je o akomsi pomyselnom bode, do ktorého sa dostal snáď už každý, kedy zvažujete či ešte zabojovať, skúsiť všetko zvrátiť a potiahnuť ďalej, alebo to jednoducho ukončiť a zabudnúť“, spomína Peter. „Práve takúto dilemu sme chceli vyjadriť kontrastom Jany v krásnych šatách, róbe vhodnej na ples, pohybujúcej sa však v zničenom, rozbitom meste. Pre umocnenie tohto kontrastu sme ešte zakomponovali do námetu aj akési šachové figúrky, bielu a čiernu a Janka znázorňuje akoby ich šachovú kráľovnú. Život je v mnohom jedna veľká šachová partia, kde každý ťah má svoj zámer, zmysel, no ak je nesprávny, môže spôsobiť rýchly mat.“ Pre spracovanie tohto námetu sa Peter obrátil na svojho kamaráta Ľuboša Gerardo Suržina. Ľuboš je filmový matte paiting expert pôsobiaci dlhé roky v popredných svetových filmových štúdiách ako Lucas studio či Marvel. Pracoval na záberoch vo filmoch ako Avatar, Alica v krajine zázrakov, Deň nezávislosti, Hobit či Austrália alebo Most špiónov. Ako Peter oslovil Ľuboša na spoluprácu? „Poznali sme sa už niekoľko rokov, od jeho poslednej vernisáže v Prievidzi, kde som bol jeho hudobný hosť. Po vernisáži sme sa dlhé hodiny rozprávali o filmovej tvorbe a všetkom možnom. Dodnes mám na stene kópiu Ľubošovho obrazu s jeho osobným venovaním, čo si nesmierne vážim. Počas tohto rozhovoru som nadhodil, že bolo by úžasné ak raz, až budem robiť vlastné skladby, by sa dal nahovoriť na spoluprácu a pomohol by mi s klipom.”

“Prešlo niekoľko rokov a prišla pesnička „Pokým je čas“, ktorá si doslova pýtala oprášiť tento náš rozhovor. Napísal som Ľubošovi, poslal som mu námet, pesničku a v podstate obratom som mal odpoveď, že ide do toho a že rád nám pomôže s klipom. Tak to všetko zhruba pred rokom začalo. Nasledovali prvé návrhy krajín, pozadí, záberov, aké by sa mohli hodiť. Spoločne sme vyberali farbu šiat, konzultovali možné zábery, typ kresla, ktoré použijeme atď… Po ujasnení si detailov, typov záberov, do ktorých pôjdeme, sme hľadali termín natáčania. Pre obrovskú pracovnú vyťaženosť sa Luboš nemohol fyzicky zúčastniť natáčania v Prievidzi. Presne v našom termíne musel odcestovať do Londýna, kde začal pracovať na novej Marvelovke. No počas nášho nakrúcania sme boli online spojení, posielal som mu náhľady, ukážky, konzultovali sme skoro každý záber, aby všetko sadlo tak, ako má.“ Ľuboš potom vytvoril všetky scenérie pre klip a pripravil sa prvý strih. „No pre spomínanú pracovnú vyťaženosť Ľuba, ak sme chceli klip dokončiť v rozumnom termíne, dohodli sme sa, že skúsime osloviť na spoluprácu ešte jedného človeka, rodáka z nášho regiónu, z Handlovej, ktorý je dlhoročný profesionál v tvorbe VFX filmových efektov a kompozitingu. Týmto človekom je Vladimír Valovič, ktorého prácu môžete vidieť vo filmoch Doktor Strange, Aquaman, Strážcovia galaxie a mnohých iných. Zároveň je spoludržiteľom Oscara za film Gravitácia so Sandrou Bullock v hlavnej úlohe. S veľkou pokorou som oslovil Vlada, či by nám vedel pomôcť s finalizáciou klipu. Veľmi milo ma prekvapila jeho reakcia, že i napriek tomu, že aj on je aktuálne nesmierne vyťažený, začal ihneď hľadať možnosti, ako by nám vedel pomôcť. Riešením bola jeho vlastná súkromná VFX akadémia COMPOZITIVE.com, ktorú založil a kde učí svojich žiakov zvládnuť od úplných základov až po profesionálne ovládanie všetkých segmentov filmových kúziel ako efekty, kľúčovanie, kompozícia a mnoho iného. Vlado nám dohodol jedného zo svojich najlepších absolventov Briana Šimka a spolu s ním, pod Vladovým vedením, sme pomaly začali finalizovať jednotlivé sekvencie klipu až do jeho úplného finále. Brian pospájal pozadia a vizualizácie od Ľuboša Suržina, postaral sa o famózne vykľúčovanie záberov zo zeleného pozadia a v rámci celkovej kompozície vkusne pridal rôzne efekty, svetlo a pohyb. Tak dostal klip svoju dnešnú finálnu podobu.“

Samotné natáčanie záberov so zeleným plátnom trvalo takmer 8 hodín. Natočili sa takmer 4 hodiny materiálu a za kamerou stál výborný kameraman Anton Antokhov. O choreografiu v klipe sa postarali choreografky Adriána Hudáková, Dis. art. a Bc. Romana Čavojská zo súkromnej tanečnej školy FANTASTIC – ELKO pod vedením Norberta Burkuša. V klipe sa vystriedali až štyri tanečnice: Tamara Halenárová, Soňa Štefanechová, Karín Miezgová a Nikola Naodová. O make-up sa postarala Mgr. Art. Lívia Boliešíková. Za zabezpečenie šiat do klipu ďakujeme ostravskému salónu SQVELE.com a za zapožičanie rekvizít patrí poďakovanie DREVEX.EU interiérovému štúdiu a sokoliarom Aquila z Bojníc. „Všetkým vám zo srdca a s veľkou pokorou ďakujeme. Bez vás všetkých, vašej profesionality, nasadeniu a obrovskej ochote pomôcť by náš klip nikdy nevznikol. ĎAKUJEME“, dodávajú spoločne Peter a Jana na záver.

Zdroj: TS, Peter Dechet

Tituly Jany Krištof Lehotskej nájdete na spinaker.sk

Recenzie

Napísať recenziu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*