The Crownies v energickom klipe “Dance Baby Dance” plnom živelného rock´n´rollu.
- Pop/Rock
- Domáce
Unikátna rockabilly kapela The Crownies prichádza s druhým singlom Dance Baby Dance so silným rytmom vyvolávajúcim podmanivú túžbu po pohybe a tanci, v ktorom cítiť slobodu, vzburu a nezávislosť. Tú v klipe autenticky stelesnili skvelí tanečníci z tanečnej skupiny B-Swing s neuveriteľným nasadením.
Rockabilly štýl je tu s nami vyše 70 rokov a istým spôsobom je tu až dodnes. Za tieto desaťročia sa, samozrejme, doba zmenila a z technického hľadiska sa hudobný priemysel posunul míľovými krokmi. „Mohlo by sa zdať, že hrať klasickým spôsobom už vyšlo z módy, no stále nás udivuje, ako to funguje na ľudí. Okamžite sa začnú hýbať,“ hovorí Karol Trnovský z kapely The Crownies a pokračuje: „Asi je to preto, že podstata tohto žánru zostáva nezmenená. Ide o silný rytmus, ktorý vyvoláva neodolateľnú túžbu po pohybe a tanci.“
Zaujímavosťou je, že prvé demo skladby Dance Baby Dance vzniklo súčasne s debutovým singlom Rockabilly Style v čase pred pandémiou. Nakoniec poradie vydania singlov určil námet videoklipov a nakrúcanie prvého singla Rockabilly Style počas pandemických opatrení v exteriéri. „Nebolo by jednoduché v čase prísnych opatrení natáčať tanečný klip v interiéri s toľkými tanečníkmi. Vtedy sa všetko okolo covidu bralo dosť vážne a nechceli sme nikoho dostať do problémov. Preto sme museli Dance Baby Dance na čas odložiť,“ ozrejmuje Karol Trnovský.
Text novinky odráža všetko, čo mali ľudia počas pandémie zakázané či obmedzené. Túžbu po pohybe, nových zážitkoch, láske, prehýrených nociach, jazde v aute s kamarátmi či rebelstve ako takom. „Ani sme netušili, aký aktuálny bude text, keď skončí pandémia. Je to úplne prirodzené, že mladí ľudia chcú opäť žiť a dobehnúť zameškaný čas. Dance Baby Dance je o rytme, v ktorom cítiť slobodu, vzburu a nezávislosť. Je to niečo nespútane, živočíšne, čo nikdy nenahradí online priestor alebo nejaká virtuálna rozšírená realita,“ dodáva Karol Trnovský, uvedomujúc si radosť z pohybu a čaro bezprostredných situácií, ktoré zdieľame s inými ľuďmi.
Autormi textu sú Ján Toma a Karol Trnovský a hudbu skomponovala kapela spoločne v zložení Walter Pörsök, Dávid Slovák, Karol Trnovský a Tibor Cséfalvay. Nástroje a štýl hudby ostal klasickým rock and rollom len so spevom, gitarou, bicími nástrojmi a kontrabasom, ako keď hral Elvis na svojom prvom vystúpení. Nahrávanie prebiehalo v CRWNS Štúdiu v Tomášove a o mix a master sa postaral Marek Rákovický z LVGNC štúdiá, ktorý finalizoval aj predošlý singel. Nakrúcanie videoklipu mal pod taktovkou Michal Neffe, ktorý s kapelou spolupracuje od jej vzniku.
Vizuálnu atmosféru videoklipu dotvorili priestory hudobnej kaviarne Cafe Studio v Starom meste Bratislavy. Písala sa tu hudobná história a dodnes v nej počuť tóny živej hudby ako kedysi. Celý jej priestor je nasiaknutý atmosférou tančiarní minulého storočia, čo bolo kľúčové pre samotný klip. Radosť zo slobody vo videoklipe stelesňuje práve pohyb a tanec, ktorý prezentujú vynikajúci tanečníci z B-Swing.
Rockabilly svojou energiou a výbušnosťou ťahá do tanca aj tých, čo by bežne zostali sedieť. „V snahe o vytvorenie tejto jedinečnej atmosféry sme sa nechali inšpirovať dobovými hudobnými videami a klipmi zo starých filmov. Swingový tanec je hlavne o improvizácii, vyjadrení individuality jednotlivých tanečníkov a spojení s hudbou. Tanečná improvizácia sa teda nesie aj klipom. Ďalším dôležitým elementom je Jam Circle, moment, keď sa tanečníci predbiehajú v bláznivých akrobatických kúskoch a snažia sa vystihnúť podstatu výbušnosti tejto energickej hudby,“ objasňuje Ján Kubriczký, vedúci tanečnej školy B-Swing.
Nakrúcanie hudobno-tanečného klipu si vždy vyžaduje veľa energie. „Výsledný zostrih je len jeden, ale treba sa k nemu dopracovať mnohými zábermi a teda energicky tancovať znova a znova a znova až pokým nie je dokonalý záber pre kameru alebo neodpadnú tanečníci. Čokoľvek z toho príde prvé. Našťastie, atmosféra bola skvelá a tanečníci dostali čas na vydýchanie, takže tentokrát nebolo treba volať žiadnu sanitku,“ s úsmevom uzatvára Ján Kubriczký.
Zdroj: TS, Michal Neffe